Prodej


Jak se stát prodejcem?

V případě, že máte zájem na portálu Váš Materiál prodávat zboží, přejděte na stránku Můj účet (odkaz naleznete ve vašem profilu v případě, že jste již zaregistrován jako nakupující) a zvolte „Nový účet prodejce“ postupujte v procesu vyplnění důležitých údajů. Pokud ještě nejste zaregistrován jako nakupující, je třeba se zaregistrovat.

ü  Přečtěte si podrobně Obchodní podmínky, především body týkající se prodeje.

ü  Po otevření obchodu vyplňte některé důležité údaje, jako je např. Možnost dopravy. Dokud nebudou vyplněny tyto důležité údaje, není možné vložit zboží.

Informace o vašem prodeji (objednávky, zboží, statistiky, zprávy, provize apod.) naleznete v sekci "Přehled prodejce".



Jaké zboží mohu nabízet na Váš Materiál?

Server Váš Materiál je primárně určen k prodeji materiálu pro další tvoření, jak nových, tak použitých nebo zboží vlastní výroby. Naleznete zde sekci látky, galanterie, příze a vlna, dekorace, scrapbooking a papír, korálky a bižuterie, polymer a ostatní materiál.



Jak vložím své zboží na portál Váš Materiál?

Jako první je potřeba zadat doprava a platba, kde se vybere možnost, země a prodejce zvolí cenu, za kterou bude zboží zasílat. Prodejce má možnost zvolit více druhů dopravy a platby, tlačítkem +. Jakmile je s nastavením spokojen, zvolí Odeslat. Následně může přejít do zadávání zboží, přes tlačítko Nové zboží.

Je třeba zadat název a popis zboží, kde co nejlépe popište zboží, které prodáváte.

Cena zboží je již s provizí a proto počítejte, že z uvedené ceny Vám bude při prodeji odečtena provize v dané výši, dle zařazení prodejce.

Kategorii prodejce zvolí tak, že první vybere hlavní kategorii (psi, kočky, malá zvířata, atd…), dále vedlejší kategorii (např. krmení, pelíšky atd…) a následně podkategorii, pokud je obsažena. Zboží se zobrazí na portálu Váš Materiál ve všech zadaných krocích. 

Množství určuje, kolik má prodejce dostupných kusů k prodeji.

Stav zboží určuje, zda prodejce prodává zboží nové nebo použité, v případě použitého zboží, se doporučuje uvést v popisu zboží případné závady a poškození.

Obrázek, zde prodejce nahraje obrázek (obrázky), který vyobrazuje zboží, které prodává na portálu Váš Materiál. První obrázek bude použit jako miniatura. Můžete změnit pořadí snímků přetažením. Povolené přípony: png,jpg,jpeg.

 

Možnosti – zde můžete přidat možnosti, které slouží k další specifikaci zboží, jako je například velikost, barva nebo poznámka, ke konkrétnímu zboží. Zvolené možnosti se zobrazí v detailu zboží a nakupující si je vybere, při objednání zboží.

 

Slevová cena – slevovou cenu zvolíte, v případě, že chcete své zboží po nějakou dobu nebo na stálo zlevnit. Klikněte na „definujte novou cenu po slevě“, zadejte název, cenu po slevě, datum vložení a ukončení a potvrďte tlačítkem Odeslat. U zboží se zobrazí přeškrtnutá původní cena a nová cena po slevě.

 

Množstevní cena – tuto cenu zadáváte v případě, že při objednání více jak jednoho kusu zboží, poskytnete slevu za množství. Klikněte na „definujte novou množstevní slevu“, zadejte název, množství, cenu za uvedené množství, datum vložení a ukončení a potvrďte tlačítkem odeslat. Když nakupující koupí uvedené množství, tak se mu zobrazí definovaná cena místo násobku ceny za jeden kus.

    


Je prodej zboží zdarma?

Každý prodávající může své zboží vkládat na Váš Materiál zcela zdarma. Jakmile nakupující uskuteční objednávku a prodejce tuto objednávku potvrdí, je prodejce povinen zaplatit provozovateli portálu Váš Materiál provizi z prodeje. Tato provize se hradí souhrnně, vždy jednou měsíčně na základě e-mailu a zaúčtování platby v přehledu provizí. Prodávající si sám určuje cenu zboží, která již obsahuje provizi z prodeje.



Jaký je postup prodeje?

V případě, že si nakupující u Vás objedná zboží, přijde Vám oznámení na Váš uvedený e-mail prodejce, kde jste vyzvání k potvrzení objednávky. Tuto objednávku potvrdíte na Vaše objednávky a následně nakupujícímu přijde e-mail s podrobnostmi k úhradě objednaného zboží, v případě, že byla zvolena platba na účet, vyčkejte, až Vám platba přijde na Váš účet a následně objednané zboží zašlete nakupujícímu. V případě, že nakupující zvolil dobírku, při potvrzení objednávky ihned zašlete zboží.

V případě, že nemáte všechno zboží, které nakupující objednal k dispozici, je třeba odmítnout objednávku. Doporučujeme v případě, že je nakupující registrován, kontaktovat ho vnitřní poštou portálu Váš materiál a domluvit se na nové objednávce bez zboží, které nemáte k dispozici.

Nezapomeňte ve „Vaše objednávkyzměnit status na zboží odesláno a informovat nakupujícího.

 


 

Provize z prodeje


Jaká je aktuální výše provize?

Zaváděcí zvýhodněná provize činí 5 % z konečné ceny prodaného zboží v nabídce prodejce a je platná do 31. srpna 2015. Počínaje dnem 01. září 2015 je výše provize 10 % z konečné ceny prodávaného zboží v nabídce prodejce. Tato provize bude vypočítána z celkové ceny objednávky (bez poštovného) a proto s tím počítejte při prodeji Vašeho zboží. Výše provize nemusí být stále stejná a provozovatel si vyhrazuje právu tuto výši měnit. V případě, že dojde ke změně výše provize, budeme Vás informovat 30 dní předem uskutečněnou změnou.




Jak se platí provize?

Prodejce, který v daném měsíci prodal alespoň jeden kus zboží, je povinen v termínu od 5. do 15. dne v měsíci uhradit celkovou výši provizí. Výše provize Vám bude zaslána e-mailem spolu s podklady k platbě. Zároveň tuto částku uvidíte v účtu prodejce/provize. Po připsání platby za provizi na účet portálu Váš Materiál Vám bude zaslána faktura. Všechny provize jsou splatné do 15. dne v měsíci.



Provizí z prodeje platí prodejce vždy jednou měsíčně a to za všechny uskutečněné objednávky v předešlém měsíci. 


Provize se platí bezhotovostním převodem na účet provozovatele portálu Váš Materiál. 

 



Kdy není požadována provize z prodeje?

Prodejce není povinen platit provize z prodeje v těchto případech:



1) Pokud celková výše provize v daném měsíci nedosahuje částky
50 , může provozovatel, dle svého uvážení tuto částku převést do dalšího měsíce a to i opakovaně.


2) Pokud daný měsíc nedošlo k žádnému prodeji.


3) V případě přeplatku vzniklém například stornování objednávky apod.



V případě, že nakupující neuhradí svoji objednávku, je účtovaná provize?

V případě, že nakupující neuhradí zboží (a zboží mu tedy nebude dodáno) může prodejce zažádat o nepočítání nebo vrácení provize (přes kontaktní formulář), před jméno napište PROVIZE, pro lepší přehlednost. V těchto případech může provozovatel serveru ověřovat, zda nakupující skutečně částku neuhradil a zboží nepřevzal. Pokud je stornována objednávka v ještě neuzavřeném měsíci, dojde ke snížení celkové částky provizí. Pokud již byl rozhodný měsíc uzavřen (provize byly potvrzeny a faktura za zprostředkování prodeje byla vystavena) pak bude vystavena sleva z provizí do dalšího měsíce. 



Kdy obdržím fakturu za provize?

Po připsání platby za provizi na účet portálu Váš Materiál Vám bude zaslána faktura na Váš e-mail.


Nejsme plátci daně z přidané hodnoty.



Jak zaplatím provize z prodeje?

Provize se platí přímo na bankovní účet provozovatele Váš Materiál. Tuto platbu proveďte (na základě e-mailu s podklady k platbě) převodním příkazem ze své banky. Upozorňujeme, že každá platba má jiný variabilní symbol!



Číslo účtu pro platbu provizí a dalších poplatků naleznete na každé z vašich 
faktur